Born To Be Somebody - Chapter 8

Där stod Chaz och Ryan med varsin drink i handen och räckte över varsin till oss.
- Vad är det? frågade jag.
Jag ville inte dricka nu, inte när jag skulle hem samma kväll.
- Det är läsk, oroa dig inte, sa Chaz och skrattade.
- Bra, sa jag och log.
Precis då började hög musik spelas ur stora högtalare som satt på väggarna. Det var 6 foot 7 foot med Lil Wayne, en låt som jag råkade gilla väldigt mycket.
- Justins favoritlåt, viskade Melissa i mitt öra.
Kul att vi hade samma favoritlåt, tänkte jag.
Previous: Där stod Chaz och Ryan med varsin drink i handen och räckte över varsin till oss.
- Vad är det? frågade jag.
Jag ville inte dricka nu, inte när jag skulle hem samma kväll.
- Det är läsk, oroa dig inte, sa Chaz och skrattade.
- Bra, sa jag och log.
Precis då började hög musik spelas ur stora högtalare som satt på väggarna. Det var 6 foot 7 foot med Lil Wayne, en låt som jag råkade gilla väldigt mycket.
- Justins favoritlåt, viskade Melissa i mitt öra.
Kul att vi hade samma favoritlåt, tänkte jag.
------------------------------------------------------------------------------------------
När vi hade dansat, och pratat en lång stund började jag känna hur solen brände på huden. De andra verkade känna samma sak, för alla började skruva lite på sig. Det var lite synd att avbryta pratet, för jag hade fått reda på en hel del om killarna, men det började bli alldeles för varmt.
- Ska vi bada eller? frågade jag.
- Jaaa! stönade alla, Gud vad skönt!
Jag gick fram till poolkanten. Plötsligt slöt någon upp bredvid mig.
- Bara så du vet så är det ganska kallt vatten.
Det var Justin.
- Äh, vadfan, hur farligt kan det vara? sa jag kaxigt.
Och så hoppade jag. Justin hade ljugit. Det var inte ganska kallt, det var skitkallt! Jag kände hur vattnet slöts omkring min kropp som en iskall hand och jag skrek till. När jag kom upp till ytan igen stod de andra och gapskrattade.
- Sa ju det! sa Justin och log retfullt.
Jag räckte ut tungan åt honom, men han bara skrattade.
- Vad säger ni, ska vi sola lite eller? sa Justin och skrattade.
Han var visst en riktigt retsticka! Jag skulle garanterat frysa ihjäl om jag gick upp nu, fast det skulle jag i och för sig här med. Då såg jag min chans. Jag log stort för mig själv. Nu skulle de allt få!
Jag lutade mig lite bakåt och tog i allt vad jag kunde, så att jag skapade en gigantisk våg med hjälp av mina armar. Vattnet skvätte upp över hela Justin, och han skrek som en liten tjej.
Alla började skratta hysteriskt.
- Fan, jag skulle ha filmat det här, sa Chaz mellan skrattattackerna.
- Nu är det krig! sa Justin och gjorde bomben ner i poolen. Vi började skvätta frenetiskt på varandra, och snart hoppade Chaz, Ryan och Melissa också i och började skvätta de med. Efter ett litet tag kom jag på en superidé.
- Jag vet! ropade jag. Om jag och Melissa sätter oss på era axlar, så har vi mer vattenkrig, fast på ett annat sätt!
- Fan vilken bra idé! sa Ryan och gjorde high-five med mig.
- Vi kan ha en turné! sa Chaz. Den som inte är med just då får vara domare, och sedan blir det att vinnarna möter den som har varit domare och tjejen som förlorade!
- Det kör vi på! sa jag och log.
- Okej, men vilka  ka börja? sa Justin.
Alla tre killar skrek "JAG, men Chaz ändrade sig snabbt när han märkte att de andra också ville.
- Äh, jag kan börja vara domare, sa han och log.
- Tack Chaz! sa jag.
Bara ett problem kvar.
- Vem ska sitta på vem då? frågade jag. Oj, det lät fel...
- Domaren bestämmer! sa Ryan och blinkade mot Chaz.
- Ojojoj, ska jag? sa Chaz och såg mycket nöjd ut. Jaha.. Då får det bli Emily och Justin mot Ryan och Melissa.
Justin dök ner under vattnet så att jag kunde hoppa upp på hans axlar, och Ryan gjorde det samma åt Melissa.
Chaz hade sprungit in och hämtat en visselpipa. Han blåste hårt i den kriget var igång igen.
När vi hade lekt i över en timma var allihop utmattade. Det var nästan helt mörkt, så vi gick upp ur poolen och svepte handdukarna om oss. Efter en stund började jag frysa lite.
- Finns det något badrum eller så? Jag fryser, så jag skulle gärna ta på mig lite, sa jag och log.
- Jag kan visa dig, sa Justin och reste sig upp.
Jag följde efter honom till en dörr en våning upp i huset. När vi kom fram kom jag på att jag hade glömt mina kläder. Jag suckade.
- Jag glömde kläderna! sa jag.
- Jag kan hämta dom, sa Justin, vart ligger dom?
- I en påse i hallen, sa jag. Tack!
-
Justins perspektiv:
Medan gick ner för trappan ner till hallen snurrade massor av tankar i mitt huvud. Det mesta var som vanligt, Chaz, Ryan, mamma, pappa, Jazzy, fans, konserter. Men en ny tanke virvlade runt. Plötsligt syntes Emily i mina tankar. Hon var väldigt söt.
Jag tänkte inte mer på det, det finns så många söta tjejer.
Jag hittade påsen på hallbänken och skyndade mig upp igen. Jag räckte över påsen till Emily.
- Tack, sa hon och log ett sockersött leende, innan hon stängde dörren.
Jag bestämde mig för att stanna utanför, ifall hon inte skulle hitta tillbaka ut. Jag satte mig ner på golvet och började nynna på U smile. Plötsligt stod Emily bredvid mig igen.
- Vad fint du sjunger, sa hon.
- Öh, tack, sa jag.
Gud vad skönt att hon inte tänkte på det mer. Hon hade just hört en utav världens kändaste artister sjunga, och hon brydde sig knappt.
När vi kom ner gick kom Melissa fram till Emily och sa något till henne. Hon nickade och gick sedan fram till mig, Ryan och Chaz.
- Killar.. Tack för en jättetrevligt kväll, men vi måste nog börja gå hemåt nu! sa hon och log lite blygt.
- Okej, sa Chaz ledset. Men det var jättekul att träffa er, det här måste göras om!
- Ja, absolut! sa hon.
Det blev ett enda stort kramkalas, och sedan följde vi tjejerna till dörren. Precis när de skulle sätta foten utanför dörren hejdade jag dem.
- Eh.. Kan jag få era nummer? Så kan vi ju höras någon gång, sa jag och märkte att jag rodnade lite. Förhoppningsvis var det tillräckligt mörkt för att dölja det.
- Självklart! sa de.
Jag räckte över min mobil till dem och de skrev sina nummer.
- Du kan väl skicka ett sms så att vi får ditt? sa Emily och log.
- Absolut, det gör jag, sa jag och log tillbaka.
- Bra, men vi hörs då! Hejdå! sa hon och de började gå hemåt.
---------------------------------------------------------------------------
Hihi, myskväll med Justin! Det säger man väl inte nej till precis.. x) Vad tyckte ni om detta kapitlet? :D
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra! fortsätt som du gör :)

2011-03-20 @ 20:17:05
Postat av: fia

aw vad gulligt av justin att vänta på henne.

shiiiit vad bra du skriver! :D

2011-03-20 @ 21:53:09
Postat av: Svarten97

Du skriver awesome!!

2011-03-21 @ 12:05:48
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Sofie

ååhh vad bra du skriver becciss!

fyfan vad söt han är :)<3

2011-03-21 @ 16:14:26
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0