Born To Be Somebody - Chapter 12

Justin skrev omsorgsfullt ner orden: "Till Sabrina. Kram från Justin Bieber."
Så enkelt, men ändå visste jag att det skulle betyda hur mycket som helst för tjejen. Dessutom skrev han fint.
- Här, sa Justin och räckte över pappret igen.
- Tack, hon kommer att bli överlycklig! sa Matt.
- Det glädjer mig, sa Justin och log.
Båten saktade in och vi fick hoppa ur. Längre bort såg vi en ambulans åka iväg, och överallt syntes människor som pratade i telefon och grät.
Previous: Justin skrev omsorgsfullt ner orden: "Till Sabrina. Kram från Justin Bieber."
Så enkelt, men ändå visste jag att det skulle betyda hur mycket som helst för tjejen. Dessutom skrev han fint.
- Här, sa Justin och räckte över pappret igen.
- Tack, hon kommer att bli överlycklig! sa Matt.
- Det glädjer mig, sa Justin och log.
Båten saktade in och vi fick hoppa ur. Längre bort såg vi en ambulans åka iväg, och överallt syntes människor som pratade i telefon och grät.
-----------------------------------------------------------------------------------
Vi gick sakta längst stranden, bort mot min cykel.
- Fan vad läskigt, sa Ryan. Har aldrig varit med om att det har kommit en haj när jag har badat.
- Nej, inte jag heller, sa Melissa, fast hur många har det?
- Men nu är vi i alla fall en av de få lyckliga som har något riktigt annorlunda att berätta, sa Ryan och såg nästan lite stolt ut.
- Cooling, sa Melissa och blinkade åt honom.
Han rodnade.
- Men lite coolt är det i alla fall, sa han.
- Hm, kanske, sa hon och skrattade.
-
Efter ett tag slutade jag lyssna på deras smågnabbande, och vände min uppmärksamhet till Justin och Chaz istället.
- Så.. Vad har ni killar tänk hitta på ikväll då? frågade jag.
- Vi ska spela basket, sa Chaz och gjorde high five med Justin.
- Kul, sa jag och log.
- Ni då? sa Justin.
- Ingen aning, sa jag. Antagligen vara hemma, kanske bjuda hem några kompisar.
- Trevligt, sa han. Tjejkväll?
- Kanske, sa jag.
- Kanske? Så det är alltså inte helt killförbud? sa Chaz och hoppade fram framför mig.
- Nej, det tror jag inte, sa jag och skrattade.
- Vad säger du Justin? Vi kan väl alltid ändra på våra planer? sa Chaz och skrattade.
- Absolut, sa Justin.
Jag skrattade lite åt dem. De var så roliga.
- Om det går alltså, sa Chaz och vände sig mot mig igen.
- Jadå, jag tror inte att någon av tjejerna har något problem med att ni kommer, sa jag.
Jag betonade ni lite extra. Det var ju faktiskt ganska speciellt att ha Justin Bieber, Chaz Somers och Ryan Butler på besök, och det skulle nog inte vara många som skulle säga nej till det.
- Med att vi kommer? sa Justin.
- Jaa.. sa jag, ni är ju.. ni.
- Jaa, vi är vi, sa Chaz.
- Men ni fattar vad jag menar, sa jag och suckade.
- Ja, sa Chaz och gjorde en rolig grimas.
Den var helt grotesk. Jag började skratta, och snart stod alla tre och gjorde sina allra fulaste grimaser. Alla runt omkring tittade på oss som om vi var helt störda i huvudet, vilket vi kanske i och för sig var. Haha.
- Okej, vill ni se min värsta? sa Justin.
Chaz började skratta direkt.
- Den är helt sjuk! sa han.
Jag nickade. Han spärrade upp näsborrarna, förvred munnen, ögonbrynen stod åt alla håll. Hela ansiktet var förvrängt. Mitt i alltihopa tittade ögonen rakt fram, helt vanligt, vilket gjorde att det såg ännu sjukare ut.
Jag vek mig av skratt. Det här var verkligen min humor. Snart låg vi i sanden, och Melissa och Ryan stod och tittade misstänksamt på oss.
- Vad är det för fel på er tre? sa Melissa och skrattade.
- Gr.. imas.. er, sa jag mellan skrattanfallen.
-
Efter en ganska lång stund av skrattande reste vi oss upp igen och borstade bort sanden. Vi började gå mot cykeln igen.
- Hur tar ni er hem? frågade jag killarna.
Chaz och Ryan pekade på Justin.
- Bil, sa dom och log.
- Latmaskar, sa jag.
Egentligen var jag helt slut själv, och det skulle faktiskt varit rätt skönt med en bil, men det var så roligt att reta dem.
- Bara för att vi faktiskt råkar ha en kompis som HAR körkort, sa dom och räckte ut tungan.
- Och det har inte jag då eller? sa jag och pekade på Melissa.
De kom inte på något att säga, och började skratta lite nervöst istället.
Vi kom fram till stället där vi hade ställt cykeln. Jag trodde inte att det var sant. Cykeln var borta. Kvar på stolpen hängde mitt lås, sönder klippt.
- FINT! sa jag och sparkade till stolpen så hårt att jag såg stjärnor. Min fot gjorde skitont.
- HELVETE! ÄNNU BÄTTRE! skrek jag.
- Hur gick det? sa Justin och satte sig ner på marken bredvid mig.
- Dåligt, gnydde jag.
Det kändes som om hela foten bultade.
- Först min mobil, sedan blir vi typ uppätna av en haj, sedan blir min cykel stulen, och nu är jag så korkad att jag sparkar allt jag har i en stolpe.. Det går inge bra för mig, sa jag uppgivet.
- Nää, inget vidare, sa Justin. Ska jag kolla på foten?
Jag nickade.
Han provade att röra foten i en massa vinklar och frågade om det gjorde ont. När han var färdig kom han med domen:
- Jag tror inte att den är bruten, kanske en stukning bara, sa han.
- Tack, sa jag och drog försiktigt på mig skon igen. Vart har du lärt dig det där?
- Kollade bara hur dom gjorde när jag bröt foten, sa Justin och log lite generat.
- Aw, tack! sa jag och gav honom en kram.
Han hjälpte mig upp igen.
- Jaha, med den foten kan ni ju inte precis gå hem, sa han.
- Nä, och cykeln är borta, sa jag.
- Ni åker med oss! sa Justin.
- Åh, tack! sa jag och log.
Jag gick försiktigt bort till bilen, och det gick lite lättare än jag hade trott. Jag fick stödja mig på Justin och Ryan hela vägen, vilket underlättade mycket.
Vi satte oss i bilen och Justin körde iväg. Jag märkte att Chaz kollade konstigt på Justin.
- Varför kör du så försiktigt för? sa Chaz.
- Du fattar väl att han måste köra försiktigt när det är tjeeejer med? sa Ryan retsamt.
Justin bara skrattade.
- Som ni vill, sa han.
Bilen ökade farten och snart spelades musik på högsta volym ur högtalarna.
Jag öppnade fönstret och stack ut huvudet. Vi åkte förbi Amanda och hennes pojkvän Brett, och jag vinkade glatt till dem. Brett kanske också kunde följa med ikväll då? Det skulle bli kul.
-
Efter ett tag svängde Justin in på min uppfart.
- Melissa, ska du hem eller? sa han.
- Nej, jag går av här jag med, sa hon och log.
- Okej, sa han.
- Tack för skjutsen! sa jag.
- Inga problem, sa han.
- Vi ses ikväll då, sa jag och vinkade glatt till dem när de körde iväg.
-
När vi kom in lyste telefonsvararens lampa. Jag tryckte på avlyssningsknappen. Det var från mamma och pappa.
"Hej tjejer! Vi kommer hem först imorgon, så Melissa kan gärna sova över igen om hon vill. Det finns gott om mat. Ni kan ju ringa någon gång under kvällen! Ha det så bra nu, puss!"
- Perfekt ju! sa jag. Då behöver dom inte störa oss i alla fall!
- Asbra, sa Melissa. Men ska vi inte fixa i ordning lite?
- Jo! Men jag vill i alla fall ta en dusch först, sa jag.
Jag kände mig grymt ofräsh.
- Jag med! sa Melissa.
- Jag börjar! sa jag.
- Okej då, sa Melissa och suckade. Jag ringer till de andra och frågar om dom vill komma och så under tiden.
- Bra, sa jag och sprang upp till duschen.
Jag tog av mig kläderna och hoppade in i duschen. Lät det svala vattnet strila över mig. Jag tog hårinpackning och passade på att raka benen, jag ville känna mig riktigt snygg i kväll.
När jag var färdig gick jag in till mitt rum. Jag valde en blommig klänning, tillsammans med ett skärp och lite smycken.
När jag var färdig gick jag ner till Melissa igen.
- Amanda kommer med Brett, Brittany kommer, och Justin, Ryan och Chaz. Dom kommer åtta, sa hon.
- Jättebra! sa jag. Ska dom typ få middag här?
- Ja, sa hon. Vi går och handlar något sen.
- Annars har vi säkert något gott, sa jag.
- Jaja, vi får väl se, sa hon. Jag går och duschar nu! Kan jag låna handduk?
- Japp, du vet vart dom ligger, sa jag.
Det var precis som att Melissa bodde här. Hon visst vart varenda liten grej fanns, kunde varenda skrymsle, ibland till och med bättre än vad jag visste. Hon var precis som en syster för mig.
--------------------------------------------------------------------------------
Långis idag :D Vad tyckte ni? Kom igen nu, kommentera! :D
Btw, vill ni ha en review av Never Say Never? :D

Kommentarer
Postat av: Sofie

det är GAAAAAALET hur bra du skriver!!!

kan inte vänta tills det blir mer mellan justin och Emily!!<3

2011-03-24 @ 22:41:44
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Sofia

AAWWWEEESSSOOOOOMMMMEEEE :D:D:D meeer :D

2011-03-25 @ 09:21:09
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Svarten97

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmer!

2011-03-25 @ 12:17:20
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: becka

jaaaa, never say never :)

2011-03-26 @ 16:26:29
Postat av: Sofia

vill ha mer :)

2011-03-26 @ 22:15:14
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh, my gulash soppa! ^^ okej, de va gay

2011-03-31 @ 20:40:28
Postat av: Amanda ♥

Hej, vill du tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-03-31 @ 21:16:53
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej!



Just nu har jag en veckans blogg tävling.

Var med och tävla du också! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0