Born To Be Somebody - Chapter 16

Previous: Jag var tvungen att dra efter andan. Det var som att komma in i ett rum, som hade ett träds grenar och blad som väggar. Det var precis som jag hade sett i en film jag hade sett.

- Wow, vad vackert det är, sa jag hänfört.

- Vad bra att du gillar det, sa Justin och log.

Han satte fast årorna, och satte sig bredvid mig istället. Jag log för mig själv.

Det kändes faktiskt mer som en dejt-dejt det här än en kompis-dejt, och jag gillade det.

_______________________________________________________________________________

Veckan flöt på, och jag träffade Justin två gånger faktiskt! Vi kunde verkligen prata om allt, och det kändes som att jag kunde lite på honom. Eller, jag litade på honom. Han var alltid så snäll, och förstående. Och alltid lika snygg..

- Emily, ska du inte gå upp? frågade mamma och stack in huvudet genom dörren.

- Jo, jag ska, sa jag och suckade.

Väckarklockan hade ringt för en kvart sedan, men jag hade en ovana att ligga kvar och tänka alldeles för länge. Jag reste mig upp och gick ut i badrummet. Idag var det skolavslutning, och nu väntade ett helt sommarlov av sol, bad och massa roligheter. Jag log lite för mig själv medan jag klev in i duschen. Det kändes som att det skulle bli en bra dag. När jag var färdigt gick jag lugnt tillbaka till mitt rum för att byta om. Jag hade ställt klockan väldigt tidigt, så jag hade gott om tid även fast jag hade legat kvar lite för länge.

Jag drog på mig min nya klänning som Justin så noga hade hjälp mig att välja ut några dagar innan. Han hade försökt med att betala den också, men jag hade bestämt sagt ifrån, herregud, det var ingen billig klänning. Inte för att han hade ont om pengar, men ändå. Det kändes så fel.

 

 

Jag blåste håret och gjorde stora lockar. Sedan fixade jag mitt smink, det blev faktiskt riktigt bra, det såg somrigt och fräscht ut. Jag slängde en blick i spegeln och log lite. Jag var nöjd med hur jag såg ut just nu.

Jag gick ner till köket och gjorde i ordning en macka. Just när jag skulle hugga in hörde jag att jag fick sms, och var tvungen att springa upp till mitt rum och hämta mobilen.

Jag tittade på skärmen och log brett. Det var från Justin.

 

"Hej sötnos, vad säger du om att jag kommer och hämtar dig snart? ;) Jag kör dig till skolan, och jag har en överraskning åt dig efteråt! Puss!"


Det pirrade till i magen. Överraskning? Jag älskade överraskningar! Och jag kunde inte vänta att få träffa Justin igen. De två dagarna som gått sedan vi hade setts sist hade känts som en evighet. Jag saknade hans leende, hans skratt, hans sätt att prata med mig efter två dagar. Jag tror faktiskt att jag började bli förälskad i honom.. Förälskad, kanske till och med kär? Varje gång jag såg honom pirrade det till i magen, och vi hade verkligen kommit nära varandra den senaste veckan. Jag skyndade mig att svara:

 

"Tjenare snygging! ;) Haha. Vad roligt, undrar vad det är? :D Vad söt du är som kör mig! När kommer du? Puss!"


Jag packade i ordning en liten väska med mobil, plånbok, nycklar och lite smink. Jag log hela tiden. Justin. Han var så.. Justin.. Min mobil plingade till igen.

 

"Nu, haha ;)"


Jag skrattade och tittade ut genom fönstret. Mycket riktigt stod Justins svarta Range Rover där och väntade. Vad söt han var, frågade när han i princip var här. Fast varför skulle jag säga nej? Jag älskade att träffa honom.

 

Justins perspektiv:

Jag satt i bilen, leendes för mig själv. Idag skulle jag ge Emily en rejäl överraskning, och jag hoppades verkligen att hon skulle gilla den.

Jag tittade runt i bilen och såg till att det inte låg några gamla muggar eller något kvar i bilen sedan igår när jag, Ryan och Chaz hade varit på McDonalds. Precis då hörde jag en dörr slå igen, och jag tittade snabbt upp. Emily kom gående längs gången i trädgården. Hon såg ut som en ängel, så oerhört vacker. Jag kunde inte låta bli att le när jag såg henne. Så fin.

Jag klev ur bilen.

- Hej! sa hon och log.

Jag kände hur jag blev knäsvag. Det där leendet, det var helt otroligt.

- Hej, vad fin du är! sa jag och kramade henne.

Jag njöt av att ha henne i mina armar.

- Tack, sa hon och rodnade. Du ser inte precis ful ut du heller.

Jag skrattade bara till svar.

Jag gick runt bilen och öppnade dörren åt henne. Hon log med hela ansiktet.

- Taaack, sa hon och skrattade.

- Varsågod frun, sa jag med tillgjord röst och stängde sedan dörren.

 

Vi satt i bilen och sjöng med i låtarna som spelades på radion, precis som vi hade gjort de andra gångerna vi hade setts. Det hade blivit som en liten grej att vi gjorde det.

Efter ett tag kom vi fram till skolan. Jag kunde inte gå med henne in, även om jag gärna hade velat det. Det skulle bli alldeles för mycket liv.

- Jag kommer och hämtar dig om en timma, sa jag och log mot Emily.

- Det blir perfekt, smsar om det drar ut på tiden, sa hon.

Hon böjde sig fram och pussade mig på kinden. Sedan var hon borta. Jag strök med handen över stället på min kind där hon hade haft sina mjuka läppar. Jag tror att jag var kär.

 

Emilys perspektiv, slutet av avslutningen:

Tjejen som sjöng tog sista tonen, och alla applåderade högt. Rektorn gick upp på scenen igen och tog micken.

- Tack Nelly, det var vackert, sa hon och log mot tjejen som hade sjungit.

Sedan började hon sitt tal. Jag kopplade bort henne och började prata lite diskret med Melissa istället.

- Justin hade någon överraskning, han körde mig hit, och han ska hämta mig efteråt också! sa jag.

- Skojar du? Fan vad kul! sa hon och log.

- Nej, jag har ingen aning om vart vi ska! sa jag.

- Har han inte sagt något misstänk alls? sa hon.

- Nej, ingenting! sa jag.

- Läskigt, men fan vad kul!

Precis då hörde jag rektorn säga.

- Så nu vill jag tacka alla er elever som är så duktiga och gör så bra ifrån er, hoppas att ni får ett underbart sommarlov.

Alla började jubla och sprang mot utgången. Vi skyndade oss ut, och när vi kom utanför dörrarna skildes vi åt. Melissa skulle hem till Amanda på fest, och jag skulle ju till Justin. Jag skyndade mig bort till parkeringen. Ingen Range Rover. Jag tog upp mobilen för att se om han hade skrivit något. Ingenting. Jag började bli lite orolig, tänk om han hade lurat mig eller något..? Fast han skulle inte göra något sånt. Precis då ringde mobilen.

"Justin<3" stod det på displayen.

- Hej! sa jag.

- Hej, vad väntar du på? sa han och skrattade.

Jag såg mig förvirrat omkring.

- Dig? sa jag.

- Men jag är ju här? sa han och skrattade ännu mer.

- Vart? frågade jag.

Jag var väldigt förvirrad just nu.

- Jag har bytt bil, gå till den lilla svarta snett till höger om dig, sa han.

Jag tittade åt höger. Mycket riktigt, där stod en liten svart sportbil.

- Jag kommer, puss! sa jag och lade på.

Jag gick snabbt bort mot bilen och öppnade dörren. Där inne satt Justin, med en bukett rosor i handen.

Jag satte mig, och han överräckte dem till mig. Jag blev nästan lite rörd.

- Åh, tack, vad söt du är! sa jag och kramade honom.

Han log och kramade mig tillbaka. Jag kände mig trygg i hans famn.

 

Justin körde ut på motorvägen, men efter bara några minuter svängde han in på en avfart och vi kom in på en stor gata. Han stannade bilen utanför ett stort vitt hus.

- Skojar du med mig?! sa jag och kastade mig om halsen på honom.

__________________________________________________________________________

Vad var det för hus? :O Jag vet att jag suger på att uppdatera, men bättre sent än aldrig, right? :D

Kommentera nu så att jag blir riktigt peppad att skriva mycket!


Kommentarer
Postat av: sofia

åååååååh jag vill va emily! justin är så underbar :D

älskar din novell!

2011-04-07 @ 17:17:30
Postat av: Anonym

åh du är så himla bra!!

2011-04-07 @ 19:49:51
Postat av: tone

så himla avis man bli på emily

haha men din novell är sjukt bra jag vill ha MER!

puss

2011-04-08 @ 14:48:09
Postat av: Elise

åhh skit! :D mera! :)

2011-04-08 @ 16:08:42
Postat av: Jojo<3

meeejjjaaa, mejjjaa! ^^ AS BRA !! ;d;d DETTA KAPITLET VAR DET BÄÄÄSTA!!



Kram <3

2011-04-08 @ 17:41:30
URL: http://stylebyjojo.blogg.se/
Postat av: becka

det är vita huset! :O hahaah

2011-04-08 @ 23:24:58
Postat av: Sofia

a-w-e-s-o-m-e

2011-04-09 @ 00:45:54
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

uppdatera meeer!! :D:D:D:D we <3 U

2011-04-09 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0