Born To Be Somebody - Chapter 1

Denna novell kommer att handla om en tjej som heter Emily Kerr. Hon bor i USA, Georgia, i staden Atlanta. Hur hon är får du veta all eftersom du läser novellen. ;)
------------------------------------------------------------
- Emily! Skynda dig, du missar skolbussen! ropade mamma.
Jag slog upp hastigt upp ögonen. Shit! Jag slängde mig upp ur sängen, och blev alldeles yr. Jag staplade bort till byrån som stod en bit bort i rummet, och höll i mig ett litet tag tills yrseln hade försvunnit. Sedan blev det fart på mig. Jag slet på mig kläderna så fort mina sömniga muskler tillät. Som tur var hade jag lagt fram kläderna dagen innan, annars vet man aldrig hur jag hade sett ut. Jag svepte på mig lite puder och mascara, borstade igenom håret och rusade sedan ner till mamma. Hon räckte över en macka till mig. Jag pussade henne på kinden som tack.
- Hur lång tid har jag på mig? frågade jag.
- Hmm.. Låt mig se. En och en halv minut ungefär, svarade mamma och suckade.
Jag slet på mig sko rna och sprang sedan in till badrummet. Jag tog snabbt fram tandborsten ur skåpet och borstade lite. Bättre lite än inte alls. Jag slängde en snabb blick i spegeln och sprang till dörren.
- Hejdå gumman! ropade mamma från köket.
- Hejdå! sa jag och kastade mig sedan ut i den friska luften. Det var varmt ute. Jag vände ansiktet upp mot solen och drog in lukten av sommar. Snart var skolan slut. Det skulle bli skönt.
Precis när jag kom utanför grinden såg jag den gula bussen komma åkandes. Jag suckade. Varför kunde jag aldrig vara i tid? Jag satte av mot busshållplatsen, och kom fram till dörren precis när bussen stannade.
Jag pustade ut och klev in. Inne i bussen var det kaos, som vanligt. Folk kastade papper och sudd över allt. Överallt syntes trötta, men vänliga ansikten. Med undantag för några, som alltid verkade vara arga. Hur kunde man orka vara så arg och negativ hela tiden? Jag skakade fundersamt på huvudet. Jag gick bakåt i bussen och fick syn på Melissas glada ansikte längst bak i bussen. Jag log och damp ner på sätet bredvid henne.
- Hej! sa hon och gav mig en kram.
- Hej, sa jag andfått.
- Stressig morgon? sa hon och skrattade.
- Du vill inte veta, sa jag uppgivet.
Jag lutade huvudet mot nackstödet och slöt ögonen. Plötsligt petade Melissa på mig. Jag tittade på henne, och märkte att något var på gång. Hon fick alltid en speciell blick när det var något spännande på gång.
- Vad är det? frågade jag och sträckte på mig.
- Har du hört att Justin Bieber har flyttat hit? frågade hon nyfiket.
- Ööh.. Nej, svarade jag.
- Men det har han i alla fall! Eller, det sägs så. Och gissa vad?! sa hon.
Nu var det VERKLIGEN något på gång!
- Vaaaaaaad? sa jag och skrattade.
- Jag vet inte, det kanske bara är rykten..
- Men säg för fan! sa jag och slog till henne på armen.
- Okej, okej! Det sägs att han ska ha flyttat in på samma gata som du bor på!
Hennes ögon glittrade.
- Coolt! sa jag sarkastiskt och flinade. Trevligt för honom.
- Men! Du måste ju ändå fatta att det är helt sjukt! Att HAN av alla människor flyttar in på samma gata som dig? sa hon och tittade försträckt på mig.
Jag suckade.
- Joo, det är väl klart? Men jag bryr mig faktiskt inte så mycket, sa jag och log mot henne.
- Ååh, jag blir galen på dig! Du kan ju inte INTE gilla honom?
- Har jag sagt att jag inte gillar honom? Men jag känner honom ju faktiskt inte, sa jag.
- Jaja.. Skitsamma, men nu vet du i alla fall! Men jag tänker i alla fall försöka bli kompis med honom, sa hon och log brett för sig själv.
Jag skrattade lite åt henne. All denna Justin Bieber mani.
-
Bussen svängde in på skolgården och ungdomarna började välla av. Jag och Melissa satt som vanligt kvar till sist och sprang skrattandes ut när busschauffören kom för att schasa ut oss.
-
Vi gick till våra skåp, som turligt nog låg precis bredvid varandra. Vi hade alltid någon sorts outtalad tävling om vem som snabbast kunde få av sig ytterkläderna och hitta rätt böcker först. Jag skyndade mig att kolla schemat och slet åt mig böckerna.
- KLAR! utropade jag.
- Varför är du så snabb för? frågade Melissa upprört. Hon stod fortfarande med sin jeansjacka på.
Jag räckte retsamt ut tungan åt henne.
-
Efter en liten stund var Melissa färdig och vi började gå mot klassrummet. Just när vi skulle gå in hörde vi hur massor av elever skrek ute på skolgården. Vad var det här nu då?
-------------------------------------------------------------------
Första kapitlet! Vad tyckte ni? :) Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Svarten97

let me guess.... Justin! xD

bra kapitel, tråigt att du slutade med den andra :P

2011-03-16 @ 22:33:36
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Sofie

TYCKER OCKSÅ DET ÄR TRÅKIGT ATT DU SLUTADE MED DEN ANDRA MEN... DENNA VERKAR BLI GRYM DEN MED :D

and i guess that it is.... BUSTIN JIEBER! :D<3333

2011-03-16 @ 23:05:01
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: fia

Åh vad bra du skriver!! Har aldrig läst ett sååå bra första kapitel förut, du är grym!! :)

2011-03-17 @ 10:39:54
Postat av: Elise

tkt det var jätte bra! :D synd att du slutade med den andra ändå ;( en det ser ut att bli bra ;D

2011-03-17 @ 13:21:50
Postat av: Caroline

me like ;)

2011-03-17 @ 16:05:45
Postat av: Ella

tkte också den andra var bra, men denna verkar också bli bra! :D mer pls? (A)

2011-03-17 @ 16:46:12
Postat av: Anna

Kul! Verkar bra! :)

2011-03-17 @ 18:42:49
Postat av: Jojo

Kul! :)

2011-03-30 @ 20:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0