Born To Be Somebody - Chapter 17

Previous: Justin körde ut på motorvägen, men efter bara några minuter svängde han in på en avfart och vi kom in på en stor gata. Han stannade bilen utanför ett stort vitt hus.

- Skojar du med mig?! sa jag och kastade mig om halsen på honom.

________________________________________________________________________________

- Nepp, sa Justin och log.

- ÅÅÅÅH, du är verkligen bäst! skrek jag.

Huset vi hade stannat vid, var byggnaden där Island Records höll till. Så han hade verkligen menat allvar när han sa att han skulle presentera mig för Usher.

- Nu ska du sjunga, det är bäst att du värmer upp, sa han och flinade.

- Men shit! Nu får jag verkligen panik, sa jag, och det var sant.

Adrenalinet pumpades runt i kroppen, och jag var livrädd och överlycklig på samma gång.

- Ta det lugnt, du kommer att klara dig fint! sa Justin.

- Kanske, men jag har ju inte ens något att sjunga? sa jag.

- Det har jag tänkt på, sa han och skrattade.

- Jaså, vad ska jag sjunga då? sa jag.

- Du ska inte sjunga, sa han och flinade.

- Va? Du sa ju just att jag skulle det? Vad gör vi här? Jag fattar ingenting, sa jag.

Jag var extremt förvirrad.

- Du ska inte sjunga just nu, sa Justin och flinade ännu bredare.

- Öööh, haha, okej? sa jag och skrattade.

- Äh, du fattar sen, sa han och gick ur bilen.

Jag gjorde som honom, och vi gick sida vid sida mot ingången till huset. När vi klev in genom dörrarna möttes vi av en glad tjej i en reception som välkomnade oss. Hon verkade känna Justin, det märktes på sättet hon pratade med oss.

- Men jag fattar fortfarande inte vad vi gör här? sa jag.

- Nepp, jag vet, sa Justin och skrattade högt.

Jag skrattade åt honom, han var så konstig ibland. Fast jag gillade att han hade något på gång. När vi hade gått genom massor med korridorer kom vi fram till en dörr. Justin tog fram en nyckel, och satte den i låset. Det klickade till, och dörren gled upp. Vi hade kommit in i en studio. Överallt fanns teknisk utrustning, och i ena ändan av rummet fanns ännu ett litet rum med en glasvägg. Där inne stod 2 mikrofoner.

- Gissa vad du ska göra? sa han och log.

- Nej, jag har ingen aning, du sa ju att jag inte skulle sjunga? sa jag och tittade fundersamt på honom.

- Jag sa faktiskt bara att du inte skulle sjunga just då! sa han och skrattade.

- Ååh, vad jobbig du är! sa jag och började skratta jag med.

- Jag vet, sa han och log.

- Så vi ska sjunga?

Han nickade glatt.

Vi värmde upp, och gick in i det lilla glasrummet.

- Vad ska vi sjunga? sa jag.

- Overboard, sa Justin och flinade.

- Åh, jag gillar den låten, sa jag och log.

 

Justin placerade mig vid en av mickarna, och visade mig ett par hörlurar som jag skulle sätta på mig. Medan jag fixade i ordningen micken och hörlurarna gick han ut och satte på musik. Introt till Overboard började spelas i hörlurarna. Justin kom tillbaka in i rummet precis i tid så när jag började sjunga.

Till en början tyckte jag att det var lite pinsamt, men allt eftersom började jag slappna av, det gick rätt bra! När Justin började sjunga fullkomligt smälte jag. Hans röst var underbar.

 

It feels like we've been out at sea, whoa
So back and forth that's how it seems, whoa
And when I wanna talk you say to me
That if it's meant to be it will be
Whoa oh no
So crazy is this thing we call love
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you
Got me out here in the water
And I

I'm overboard
And I need your love
Pull me up
I can't swim on my own
It's too much
Feels like I'm drowning without your love
So throw yourself out to me
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)
Whoa

(Justin)
I never understood you when you'd say, whoa
Wanted me to meet you halfway, whoa
Felt like I was doing my part
You kept thinking you were coming up short
It's funny how things change cause now I see
Oh whoa
So crazy is this thing we call love
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you
Got me out here in the water
And I

I'm overboard (overboard)
And I need your love
Pull me up
I can't swim on my own
It's too much (it's too much)
Feels like I'm drowning (ohh)
Without your love
So throw yourself out to me
My lifesaver

Oh
It's supposed to be some give and take I know
But you're only taking and not giving anymore
So what do I do
Cause I still love you
(I still love you baby)
And you're the only one who can save me

Whoa, whoa, whoa, oh

I'm overboard
And I need your love
Pull me up (pull me up)
I can't swim on my own
It's too much (it's too much)
Feels like I'm drowning without your love
(I'm drowning baby, I'm drowning)
So throw yourself out to me
(I can't swim)
My lifesaver

(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
It's crazy crazy crazy
(Lifesaver, oh lifesaver)
Lifesaver oh
(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)


När vi hade tagit våra sista toner hördes applåder utifrån. Jag vände mig förskräckt om. Vem hade tittat?!

Till min stora förvåning stod Scooter, Kenny och Ryan där och fånlog allihop. Jag kände hettan stiga i ansiktet. Jag hade antagligen samma färg som en tomat just nu.

 

- Fan vad bra ni är! sa Scooter när han hade slutat klappa.

- Eh, tack.. sa jag och rodnade ännu mer.

- Visst är hon duktig? sa Justin och lade armen om mina axlar.

Jag rös till av hans beröring.

De andra nickade.

- Vi kanske ska presentera dig för någon här.. sa Scooter dagdrömmande.

- Verkligen? sa jag förvånat.

- Ja, jag ska snacka med någon! sa han och log brett.

- Åh, tack så jättemycket! sa jag och log tillbaka.

 

Justin avbröt oss.

- Kan ni gå nu? sa han.

- Visst, sa Kenny och drog med sig Scooter och Ryan ut.

När de hade stängt dörren vände sig Justin mot mig.

- Vill du sjunga något mer? frågade han.

- Nej, det är lugnt, sa jag. Men kan inte du sjunga något istället?

Han log.

- Visst, sa han och gick ut i kontrollrummet.

Jag sjönk ner på golvet och väntade. Jag kunde inte glömma hur han hade lagt armen om mina axlar förut..

Efter någon minut kom han tillbaka och ställde sig vid micken. Jag fick sätta på mig hörlurar igen så att jag skulle höra musiken också.

Han började sjunga.

 

How many I told you’s and start overs
And shoulders have you cried on before
How many promises be honest girl
How many tears you let hit the floor
How many bags you packed
Just to take ‘em back tell me that
How many either or but no more
If you let me inside of your world
There’d be the one less lonely girl

Ohh No
Saw so many pretty faces before I saw you you
Now all I see is you
Ohh No
Don't need these other pretty faces
likei need you
‘cause when you’re mine in this world
There's gonna be one less lonely girl
One less lonely girl
One less lonely girl
One less lonely girl
There's gonna be one less lonely girl
I'm gonna put you first
I'll show you what you’re worth
If you let me inside your world
there’s gonna be one less lonely girl

Christmas wasn’t merry, 14th of February not one of them spent with you
how many dinner dates set dinner plates and
he didn’t even touch his food
how many torn photographs saw you taping back
tell me that couldn’t see an open door
but no more
If you let me inside of your world

http://www.elyricsworld.com/one_less_lonely_girl_lyrics_justin_bieber.html
ere'll be one less lonely girl
Ohh No
Saw so many pretty faces before I saw you you
Now all I see is you
ohh no
Don't need these other pretty faces
like i need you
‘cause when you’re mine in this world
there’s gonna be one less lonely girl
One less lonely girl
One less lonely girl
One less lonely girl
There's gonna be one less lonely girl
I'm gonna put you first
I'll show you what you’re worth
If you let me inside of your world

I can fix up your broken heart
I can give you a brand new start
I can make you believe, (yeah)
I just wanna set one free girl free to fall,
free to fall,
she's free to fall
fall in love
with me

my hearts locked and nowhere to get the key
I’ll take her and leave the world with one less lonely girl


Han sjöng som en ängel, och han tittade på mig, hela tiden. Jag kunde inte sluta le, och när han slutade sjunga hade jag tårar i ögonen.

- Fan vad vackert, sa jag och torkade bort en tår.


Justins perspektiv:

Jag tog den sista tonen på One less lonely girl. Jag hade valt låten med omsorg, i hopp om att Emily skulle förstå att jag verkligen gillade henne. Nu hade hon tårar i ögonen.

Hon reste sig upp och gick framåt mot mig. Jag gick mot henne också. När vi stod bara några decimeter ifrån varandra började hon prata:

- Vet du hur d...

Då gjorde jag det. Jag böjde mig fram och kysste henne.

 

Emilys perspektiv:

Han kysste mig. Först stelnade jag till, men så fort jag förstod vad som hände, kysste jag honom tillbaka. Ååh, vad jag hade längtat efter denna stunden.  

Det var ett sådant där magiskt ögonblick, när ingeting annat spelar någon roll, när man liksom svävar över marken, och har en känsla av att man kan klara vad som helst.

 

Våra läppar skiljdes åt, och stod med pannorna mot varandra och såg in i varandras ögon.

- Du har ingen aning om hur länge jag har velat göra det där, sa Justin och log.

___________________________________________________________________________

JAAA :D Hihihi, det här var kul att skriva, haha. Vad tycker ni?

Kom ihåg att kommentera, det brukar ni ju vara duktiga på, men glöm nu inte! :D

 

 


Kommentarer
Postat av: Jojo

OMG!! :d:dd:d:d:d:d:d:dd IIIIHHHH!! <3



kram från Jojoo

2011-04-10 @ 11:29:01
URL: http://stylebyjojo.blogg.se/
Postat av: du vet nog vem ;)

Awesomeeee ;)<3

2011-04-10 @ 12:21:43
URL: http://justinbieberlovestoriies.blogg.se/
Postat av: sofia

ÄÄÄÄÄNTLIGEN!! :D



meeeeeeeeeeeeeer ;)

2011-04-10 @ 12:56:59
Postat av: Elise

OMG! naww det e såå gulligt! :D

2011-04-10 @ 13:20:08
Postat av: becka

ohhh, naw! va gulligt :D

2011-04-10 @ 15:40:23
Postat av: Sofie

ÅÅÅÅÅÅH vad gulligt!! vad söt han är!<3

2011-04-10 @ 23:36:43
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Jojo

becca, du sa igår att du skulle skriva klart det igår!! -.- (det 18;de inlägget!)



kram

2011-04-11 @ 18:29:06
URL: http://stylebyjojo.blogg.se/
Postat av: Storiesaboutjb

MEN UPPDATERA KVINNA JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!

2011-04-13 @ 22:50:21
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0