Born To Be Somebody - Chapter 7

Previous: När klockan var nästan nio tog vi på oss skorna och började gå mot parken. Melissa var lika tyst igen.

- Varför är du så tyst för? Jag får panik! sa jag.

- Det är bara det att om jag säger något så kommer jag typ att skrika, sa hon.

Jag skrattade.

- Jaså, var det däärför, sa jag.

Hon nickade, men sedan stannade hon. Vi var framme. Ungefär 50 meter längre bort stod tre killar. Jag kände igen alla tre. Det var Chaz och Ryan. Den tredje var Justin Bieber.

------------------------------------------------------------------------------------
Plötsligt blev jag lite nervös. Han var ju trots allt jättekänd, det var ganska stort att träffa honom, även om jag inte precis var ett stort fan. Fast ändå inte, han var ju bara en kille som alla andra, eller? Lite märkvärdigt var det allt.
- Nu går vi, sa jag och tog Melissa i handen.
När vi kom fram till killarna kände jag hur hon blev alldeles spänd, och släppte min hand.
- Hej killar! sa jag glatt.
Jag fick till och med en kram av Chaz. De hälsade på Melissa också, men hon kunde inte släppa blicken från Justin. Jag kunde bara tänka mig alla tankar som snurrade runt i hennes huvud just nu.
Jag sträckte fram handen mot Justin.
- Hej, Emily, sa jag och log.
- Justin, sa han.
Sedan tittade han på Melissa. Hon glodde verkligen. Det såg ganska kul ut.
- Fan? sa Justin och skrattade.
Hon nickade bara. Hon kunde börja gråta av att se bilder på honom, så jag förstod att hon hade lite problem att prata just nu.
- Aaw, sa Justin och gav henne en kram.
Han stod med ryggen vänd mot mig, så att jag kunde se Melissas ansikte. Det föll faktiskt några tårar, men hon brydde sig inte om dem.
- Så.. Vad ska vi hitta på? sa Ryan när Justin hade släppt Melissa. Eller kanske rättare sagt när Melissa hade släppt Justin.
Alla tittade sig omkring.
- Kan vi inte gå och bada? frågade Chaz ivrigt.
Justin började skratta.
- I vadå? Ekarna? sa han.
- Nej men seriöst, du har ju pool förfan, sa Chaz.
Justin nickade och vände sig till oss andra.
- Vad säger ni, är ni på? frågade han och log.
Jag tittade på Melissa.
- Visst, sa hon.
- Ja, det blir kul, men vi måste hämta bikini och så först då, sa jag.
- Måste ni? frågade Chaz besviket.
- Haha, jaa, vad trodde du? Att vi skulle bada nakna?
- Det hade väl varit trevligt? sa han och skrattade.
- Aah, jätte, verkligen, sa jag.
Killar alltså! Hahaha. Alltid lika perversa.
- Men ska vi komma hem till er om en halvtimma? föreslog jag.
De nickade.
- Bra, men då ses vi snart! sa Chaz, och vi skiljdes åt.
Precis när vi hade börjat gå ifrån varandra hörde jag hur någon av dem, jag kunde inte riktigt bedömma vem, men odiskret var han i alla fall, sa:
- FAN vad snygga! Poolen med dem.. Mm.
- Vi hörde det där, sa jag.
Jag kunde inte låta bli att säga det! Killarna började gapskratta, men Ryan lite högre, så jag antog att det var han som hade sagt det. Både jag och Melissa skrattade lite vi med med, medan vi gick hemåt. När vi hade kommit utom hörhåll för killarna började Melissa gråta hysteriskt.
- Jag... Är... Så JÄÄÄVLA.. lycklig, sa hon och kramade mig hårt.
- Jaa, jag märker det, sa jag och skrattade.
När vi kom hem möttes vi av mamma som kom springandes.
- Varför är ni hemma så tidigt? Det har väl inte hänt något?! sa hon.
- Mamma, ta det lugnt, sa jag, vi ska bara hämta badkläder.
- Badkläder, varför det? frågade hon.
- Vi ska till JUSTIN BIEBER och bada! halvskrek Melissa.
Mamma spärrade upp ögonen.
- Justin Bieber?! Men är inte det typ din största idol Melissa? frågade hon.
- Jooooooo!
- Vad roligt för er! sa hon och log, men skynda er nu, ni vill väl inte missa tiden?
- Nej, verkligen inte, sa Melissa och började springa upp för trappan till mitt rum.
När vi var klara började vi gå mot Justins hus. Jag hade inte hunnit tänka på det så mycket förra gången, men huset var faktiskt ganska normalt, inte alls som man förväntar sig att en kändis hus ska se ut.
Vi gick fram till ytterdörren och knackade på. Dörren öppnades nästan direkt, och där stod Justin i badshorts. Herrej*vlar vilken mage..
- Ööh, hej! sa jag och Melissa, töntigt nog i kör.
Vi skrattade lite åt det, och Justin visade oss till baksidan och en stor pool. Där stod Chaz och Ryan med varsin drink i handen och räckte över varsin till oss.
- Vad är det? frågade jag.
Jag ville inte dricka nu, inte när jag skulle hem samma kväll.
- Det är läsk, oroa dig inte, sa Chaz och skrattade.
- Bra, sa jag och log.
Precis då började hög musik spelas ur stora högtalare som satt på väggarna. Det var 6 foot 7 foot med Lil Wayne, en låt som jag råkade gilla väldigt mycket.
- Justins favoritlåt, viskade Melissa i mitt öra.
Kul att vi hade samma favoritlåt, tänkte jag.
-
------------------------------------------------------------------------------------
För er som läste min tidigare novell på justinbieberfairytale.blogg.se: jag tycker själv att det är väldigt mycket mer dialog i den här novellen, är det bra eller dåligt? Ni andra kan ju såklart också svara på om det är bra eller dåligt med mycket dialog. ♥

Kommentarer
Postat av: fia

shit vad bra du skriver!

jag läser sjukt många berättelser men jag blir mest glad när jag ser att du har gjort ett inlägg! :)

2011-03-20 @ 10:22:06
Postat av: alexandra :)

jag tycker att det är bra med mer dialoger :D

& ska bara säga att jag ler genom hela berättelsen, störtskön! :D

2011-03-20 @ 16:49:23
URL: http://johannaochalexandra.blogg.se/
Postat av: Svarten97

håller med alexandra :) !

2011-03-20 @ 17:03:11
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Anonym

åhhh,han e underbar!!!:d iiiih

2011-03-31 @ 20:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0