Born To Be Somebody - Chapter 6

Previous: - Men.. Vi måste gå hem, vi ska äta, sa jag.

- Okej, vad synd, sa Chaz. Men vi kanske kan höras någon dag?

- Visst, sa jag och skrattade. Ditt nummer?

Han gav mig sitt nummer och han fick mitt.

- Men vi hörs! sa jag.

Killarna gick tillbaka in i affären, och vi gick och betalade. Sedan gick vi tillbaka hem mot den goda middagen.

------------------------------------------------------------------------------

Vi sa ingenting förrän vi nästan var hemma. Då kunde jag faktiskt inte hålla mig längre.

- Mel, deras kompis är Justin va? sa jag.

- Förmodligen, sa hon och nickade.

- Men.. Asså, jag fattar inte. Du verkar inte ens bli glad? Du kommer kanske att få träffa Justin Bieber, och du är inte ens glad? sa jag.

- Jo, klart som fan att jag är glad! sa hon och log. Men jag vill inte förstöra allt genom att vara det "jobbiga fanet" eller vad man ska säga. Då känns det inte som att han kommer vara mot mig som har kommer vara mot någon som inte är ett fan, eller vad man ska säga..

Jag nickade.

- Det är bra! sa jag och kramade henne. Han kanske vill ha lite fritid från sina hysteriska fans lite då och då.

- Precis! sa Melissa. Men jag tänker inte sluta vara ett fan, men jag kanske ska vara lite mer.. Normal.

Hon skrattade. Precis då kom vi fram till mitt hus. Vi gick runt så att vi kom in genom trädgården på baksidan. Där stod pappa och skulle precis ta av kycklingen från grillen.

- Hej pappa! sa jag.

- Hejsan tjejer, sa han och log mot oss. Maten är färdig, ni kan sätta er.

- Åh, vad bra! Vi ska bara lägga in glassen först.

Vi gick in och lade glassen i frysen. Då fick jag ett sms.

 

Hej ;)

Har ni kanske lust att ses lite ikväll? ;)

/ Chazzzz

 

- Kolla vad Chaz skrev! sa jag och visade för Melissa. Vill vi?

- Jaaa, det är klart! Det blir kul. Dom kunde visst inte glömma oss, sa hon och skrattade.

 

Hej :)

Visst, men vi måste bara äta först ;)

Ta med eran kompis, så möts vi i parken om en timma? :)

/ Emily och Melissa

 

Okej! Vi ses.. ;)

 

Jag lade ner mobilen i fickan så att pappa inte skulle se den, sedan gick vi ut på altanen och satte oss. Det hade börjat skymma, och ljuset var jättefint.

- Pappa? sa jag.

- Ja?

- Vi hade tänkt att gå iväg och träffa några kompisar efter maten, går det bra? frågade jag och log.

- Amanda och Brittany eller? frågade han.

- Nej, det är några som du inte känner, sa jag.

Amanda och Brittany var våra andra bästa kompisar. Fast jag och Melissa hade alltid varit tightast, så vi var inte riktigt som ett gäng.

- Okej.. Men ha mobilen med dig! sa han.

Hela jag ryckte till när han nämnde mobilen. Tänk om han typ vill se den? Nej, varför skulle han?

- Jadå pappa, sa jag och låtsades som ingenting.

Han nickade och ställde fram maten på bordet.

 

När vi hade ätit gick jag och Melissa upp till mitt rum och bytte om. Jag tog på mig ett par jeansshorts och en skjorta.

Ni får tänka er att hon inte är på en strand...


När klockan var nästan nio tog vi på oss skorna och började gå mot parken. Melissa var lika tyst igen.

- Varför är du så tyst för? Jag får panik! sa jag.

- Det är bara det att om jag säger något så kommer jag typ att skrika, sa hon.

Jag skrattade.

- Jaså, var det däärför, sa jag.

Hon nickade, men sedan stannade hon. Vi var framme. Ungefär 50 meter längre bort stod tre killar. Jag kände igen alla tre. Det var Chaz och Ryan. Den tredje var Justin Bieber.

-----------------------------------------------------------------------------------

Justiiiiiiiiin! :D Vad ska hända i nästa kapitel tror ni...? ;)

Kommentera!


Kommentarer
Postat av: fia

iiiiiiih nu kom justin! :D

du skriver så sjukt bra att jag får rysningar! <3

2011-03-19 @ 11:21:09
Postat av: Svarten97

Asbra! Nice uppdatering ;)

2011-03-19 @ 11:37:45
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Anonym

meeer nu :DD

2011-03-19 @ 16:29:05
Postat av: beckz

mea mea! haha :)

2011-03-19 @ 18:10:14
Postat av: something

Jäklar alltså!

jag har aldrig läst en så bra novell! och tro mig, jag har läst många ;)



mer idag!



P.s keep shining baby ;) D.s

2011-03-19 @ 19:48:07
Postat av: Ella

asbra!!:D:D btw , ASSNYGG bild på chaz,justin och ryan ! :D:D <3

2011-03-19 @ 21:26:42
Postat av: Anonym

aaaaahh!! :D justin!

2011-03-31 @ 20:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0