Born To Be Somebody - Chapter 4

Previous: Precis då tittade ett par nyfikna ögon fram bakom husknuten. Jag trodde inte mina ögon. Det var Chaz, som hade varit på skolan! Var han tantens barnbarn? Jag förstod ingenting. Melissa verkade ha märkt samma sak, men hon reagerade inte alls som jag trodde att hon skulle, utan och fattade min hand och började springa därifrån. Det var bara för mig att hänga med.

När vi hade sprungit en bit stannade vi för att hämta andan, och började skratta. Tillslut låg vi på den solvarma asfalten och skrattade så att vi fick ont i magen.

------------------------------------------------------------------------------
- Vill du ha något att dricka? ropade jag ut till Melissa.
Hon låg vid min pool i bikini och solglasögon. Solen stekte ute, och jag hade varit tvungen att gå in och fylla på med lite vätska.
- Ja tack! skrek hon tillbaka.
- Vad vill du ha? frågade jag.
- Cola!
- Ska bli!
Jag tog fram två stora glas, lade i några isbitar i varje och fyllde dem till bredden med Cola. Jag öppnade en köksluckan och tog fram två sugrör och två små paralyn, som jag prydde glasen med. Jag hade alltid varit väldigt kreativ och fick lite smått panik när saker och ting såg för tråkiga ut. Jag studerade glasen ett tag innan jag tog ett i varje hand och gick ut.
-
Efter något som jag uppskattade vara ungefär en timma började jag bli överhettad. Colan var slut för längesedan.
- Mel, kan vi inte bada lite? frågade jag.
När jag inte fick något svar log jag lite illmarigt. Det här kunde bli roligt. Jag smög in i huset till städskrubben och tog fram en hink. Sedan trippade jag tillbaka ut till poolen. Jag sänkte ner hinken i det svala vattnet och kunde nästan inte hålla mig för skratt. Sedan kom jag på en sak. Jag sprang ut i hallen och hämtade min mobil. Det här måste filmas!
-
Melissas perspektiv:
*SPLASH*
Jag skrek högt. Hela jag var dränkt av iskallt vatten. Jag tittade förargat upp på Emily som stod där med mobilkameran i högsta hugg och en STOR hink i handen, och gapskrattade.
- Åh du din jäävel! skrek jag och kastade mig upp från marken.
Emilys ansiktsuttryck ändras på en halv millisekund från otroligt roat till ångerfullt.
- Neeeeeeej, skona mig! skrek hon.
- ALDRIG! sa jag och skrattade ondskefullt.
I nästa sekund puttade jag i henne i polen. SCORE! tänkte jag. Fast plötsligt märkte jag att hon höll fast sig i min arm. Vi landade med ett högt plask i vattnet. Jag började gapskratta. Emily stod med båda händerna ovanför huvudet och försökte desperat andas, det var fruktansvärt kallt. Men eftersom hon redan hade hällt vatten på mig så var det inte lika jobbigt för mig. Plötsligt såg jag hur något svart låg på bottnen.
- EMILY FÖR I HELVETE! DIN MOBIL! skrek jag.
Herregud, vad hade jag gjort?! Det var mitt fel om den var förstörd!
Emilys perspektiv:
Helvete! Jag hade ju haft mobilen i handen när Melissa puttade i mig. Men jag klandrade henne inte. Det var faktiskt jag som började. Jag dök panikslaget ner till poolens botten och tog tag i mobilen. Jag försökte desperat sätta på den, men det gick inte.
- FAAAAN! skrek jag.
Jag hade fått mobilen förra veckan. Det var en iPhone 4. Hur dum får man bli om man står med sin mobil och filmar när man häller vatten på sin kompis som solar vid en pool?
- Förlåt, förlåt, förlåt! sa Melissa ledset.
- Det är inte ditt fel, jag skulle inte ha filmat.. sa jag.
- Men asså jo, jag såg ju att du hade mobilen i handen, men jag tänkte inte på det.. sa Melissa och jag såg hur arg hon var på sig själv.
- Mel, allvarligt, det är inte ditt fel! sa jag och kramade henne.
- Säker? frågade hon.
- Hundra procent!
Hon log varmt mot mig.
- Men vi måste ju typ.. försöka torka den! Det är ju en iPhone förfan, vi kan ju inte bara låta den bli förstörd utan att ens försöka rädda den!
- Jag hämtar hårtorken! sa jag och räckte över mobilen till Melissa.
Jag sprang in i badrummet och slet åt mig hårtorken. När jag kom ut igen hörde jag någon komma in genom ytterdörren. I nästa sekund tittade pappa fram.
- Hejsan gumman! sa han glatt.
- Öh. Hej! sa jag och försökte låtsas som ingenting.
- Haft en bra dag? frågade han medan han tog av sig skorna.
- Jadå, som vanligt, svarade jag och log.
Han nickade och log tillbaka. Sedan tittade han konstigt på mig.
- Vad ska du göra med hårtorken? frågade han.
- Uhm.. sa jag och skrattade lite nervöst.
Min hjärna gick på högvarv för att komma på någon bra ursäkt. Torka håret? Nej för jag var påväg ut med den. För uppenbart. Jag kunde INTE berätta för honom, han skulle bli jätte arg!
Han höjde ena ögonbrynet.
- Jag och Melissa leker lite bara, sa jag och skrattade.
Fan vad konstigt det blev.
- Leker? Jag trodde att ni slutade leka när ni var typ 10, sa pappa och skrattade.
- Men asså, vi ska ha fläkt och låtsas att vi är artister, sa jag.
Herregud.. Men han verkade inte misstänka något.
- Jaha, okej. Ha det så trevligt då, sa han.
- Mhm! sa jag nervöst och gick nervöst därifrån.
När jag skulle gå ut genom dörren ropade han igen.
- Emily? Jag hade tänk att grilla något idag, vad vill ni ha? Du kan ju fråga Melissa om hon vill äta här, sa han.
- Jag ska fråga, vänta lite, sa jag och gick ut.
-------------------------------------------------------------
Det kommer antagligen ännu ett kapitel idag, kanske två... Om ni är duktiga och kommenterar, som ni verkligen har varit hittills, så kommer jag ju att bli ännu mer motiverad! :D
Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jättebra! :)

2011-03-18 @ 17:22:32
Postat av: fia

åh vad bra! hoppas alla andra kommenterar, vill så gärna ha ett till kapitel! :D

2011-03-18 @ 19:59:12
Postat av: becka

bra bra! fortsätt med många kapitel! :)

2011-03-18 @ 22:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0