Born To Be Somebody - Chapter 15

Previous: När vi hade suttit där ett tag, märkte jag hur Justin plötsligt blev lite stel.

- Vad är det? frågade jag.

- Öh.. Nej, det var inget, sa han.

- Men säg nu! sa jag bestämt.

- Ingeet! sa han och flinade.

Jag hoppade fram mot honom och började kittla honom. Han bad om nåd, och skrattade högt, men jag gav inte upp.

- Jag slutar om du säger vad det var! sa jag och skrattade.

- Okej, jag berättar! flämtade han.

- Bra! sa jag och hoppade av honom.

Han satte sig upp, och drog lite i sin tröja. Sedan tittade han mig i ögonen.

- Så.. Eh, ta inte detta fel nu, men tycker du att detta är som en kompisträff, eller.. eh, en dejt?

_____________________________________________________________________________

Jag var tvungen att fundera lite. Jag gillade honom faktiskt väldigt mycket.

- Vi kanske kan kalla det.. En kompisdejt? sa jag och flinade.

- Perfekt! sa Justin och rodnade.

- Jag gillar dig verkligen Justin, sa jag, men vi har ju liksom känt varandra i 3 dagar..

- Ja, jag fattar, sa Justin och log, en kompisdejt!

Vi skrattade lite åt oss själva.

- Så.. Vad ska vi hitta på nu? sa jag efter ett tag.

- Jag har en överraskning, sa Justin och log finurligt.

- Åh, vad kul! sa jag och log brett.

Han reste sig upp och sträckte fram sin hand mot mig.

- Hoppa in i bilen, sa han.

Jag tog hans hand och skuttade bort till bilen.

Justin satte sig i framsätet, och jag bredvid honom. Så bar det av.

- Nu måste du blunda! sa Justin efter ett tag.

- Okej? sa jag och skrattade.

Jag slöt ögonen, och hoppades att jag inte skulle bli åksjuk, för vägen verkade vara väldigt slingrig.

Efter några minuter märkte jag att bilen stannade.

- Får jag öppna ögonen nu? frågade jag.

- Nej, vänta lite till, sa Justin.

Jag hörde hur han gick ut ur bilen och smällde igen dörren. Några sekunder senare öppnades min.

- Fortsätt blunda, sa han och hjälpte mig ur bilen.

Han satte händerna framför mina ögon, och vi gick en bit så. Han gick väldigt nära mig, och jag gillade det. Mycket. Jag drog in hans lukt, och log för mig själv. Han luktade väldigt gott.

- Och vad flinar du åt? sa Justin och skrattade.

- Inget, bara åt hur gott du luktar, sa jag.

Oj. Det där var lite pinsamt. Vad sa jag det för?

- Aaw, tack, sa han och skrattade.

- Eh, haha, sa jag och rodnade.

Jag drog in hans lukt igen, men den här gången blandades den med något annat. Jag kände igen lukten. Det luktade stall.

- Justin, är vi påväg till ett stall? sa jag och fnissade.

- Du får se, sa Justin.

 

Efter någon minut till stannade vi, och Justin tog bort händerna från mitt ansikte.

- Okej, 1, 2, 3, titta! sa han.

Jag slog upp ögonen. Framför mig stod en stor häst och tittade vänligt på oss.

- Ska vi rida? utbrast jag och log.

- Japp! sa Justin, vågar du?

- Skojar du eller? Jag älskar hästar! sa jag och kastade mig om hans hals.

Han skrattade och kramade mig. Jag rös till. Det var verkligen perfekt. Han var perfekt.

 

Vi gick bort mot hästen. Det var en fux-färgad häst, som såg väldigt snäll ut.

- Ska vi rida på samma? sa jag och skrattade.

- Japp! sa Justin och log nöjt. Så får jag sitta nära dig.

- Justin! sa jag och puttade till honom.

- Vadåååå? sa han och tittade oskyldigt på mig.

Jag skrattade åt honom. Så söt.

Vi fick hjälp av en tjej som var där och tog hand om hästen att komma upp. Sedan red vi iväg.

Jag hade ridit ganska mycket tidigare, så det var inga problem. Justin satt bakom mig. Om jag ska vara ärlig så tyckte jag om att han satt så nära. Det kändes inte alls konstigt, trots att vi bara känt varandra i tre dagar.

 

Vi red på en skogsväg, tysta. Efter ett tag kom vi fram till en liten sjö med en liten brygga. Vid bryggan låg en båt fastbunden.

- Hoppa av, sa Justin och satt av hästen han med.

Han band fast hästen vid en stolpe som fanns vid bryggan.

- Nu ska vi åka båt! sa Justin och log.

- Åh, vad mysigt! sa jag. Men ska vi bara lämna hästen där?

- Ja, det kommer en tjej och hämtar den.

- Men hur kommer vi hem då? frågade jag.

- Det får du se, sa Justin.

- Okej, sa jag och skrattade.

Justin klev i båten, och han hjälpte mig i. Jag satte mig ner, och han tog årorna.

- Ska du ro? sa jag och log.

- Japp, sa han och skrattade lite.

 

Vi satt i båten och pratade om allt möjligt. Justin rodde långsamt längs stranden.

Efter en liten stund kom vi fram till ett stort träd som hängde ut över vattnet. Vi höll på att åka rakt in i det.

- Justin, ska du inte styra undan från trädet? sa jag förskräckt.

Han bara skakade på huvudet och släppte årorna. Sedan böjde han sig över sidan på båten och drog isär de bladbeklädda grenarna. Båten gled långsamt in mellan bladen. (Okej, det kunde misstolkas, men tolka det rätt.. haha)

Jag var tvungen att dra efter andan. Det var som att komma in i ett rum, som hade ett träds grenar och blad som väggar. Det var precis som jag hade sett i en film jag hade sett.

- Wow, vad vackert det är, sa jag hänfört.

- Vad bra att du gillar det, sa Justin och log.

Han satte fast årorna, och satte sig bredvid mig istället. Jag log för mig själv.

Det kändes faktiskt mer som en dejt-dejt det här än en kompis-dejt, och jag gillade det.

________________________________________________________________________

Hihihi. Nu måste ni kommentera så jag blir lite peppad här :D

PUSSSS!


Kommentarer
Postat av: Johanna

:) Naice, haha ja det kunde misstolkas ;p 7



/Jojo<3

2011-04-03 @ 00:00:18
Postat av: Sofia

oh my goood ! freakin' awesooome :D

2011-04-03 @ 00:33:00
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: ...

Shit va gulligt!! :D

2011-04-03 @ 09:46:38
Postat av: Elise

Naw! :D vad gulligt! :D

2011-04-03 @ 10:25:29
Postat av: mirja

HAHAHA misstolk på "Jag hade ridit ganska mycket tidigare, så det var inget problem". xD

2011-04-03 @ 13:56:34
URL: http://mmmirja.blogg.se/
Postat av: sofiaaa

awww så himla gulligt! :D

2011-04-03 @ 17:56:31
Postat av: Svarten97

lol.. komentarerna över..



braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2011-04-03 @ 17:57:32
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: becka

hahaha ja det kan misstolkas :P

2011-04-03 @ 18:21:42
Postat av: Sofie

ÅH VAD MYSIGT!!<3

2011-04-05 @ 00:29:17
URL: http://sofiestalros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0